söndag, januari 28, 2007

Värt att bråka..

Polisen på Lanta var övertygade om att det var ett insiderbrott när våra kameror blev stulna och det var ganska uppenbart då det inte fanns några tecken på inbrott. Egentligen skulle vi äta lunch för att sedan ta färjan till Koh Jum men som tur var blev min kära fru stridslysten och vi vände åter för att ge hotellchefen chansen att erbjuda oss en kompensation....

Kompensation var dock inte ett ord han var bekant med och han kände heller inte ansvar utan det slutade med att vi fick mailadressen till ledningen i Bankok och bad honom att vänta med att debitera vårt kreditkort - bollen var i rullning.
När vi nu kommit hem har jag tagit fram affärsengelskan och i ett mail gett ledningen chansen att visa lite goodwill annars lite subtilt lovat svartlista hotellet på ambassaden och internet mm. Trodde aldrig de skulle höra av sig men nu har de erbjudit oss hälften av vad vi önskat - 3000 kr. Nu borde jag kanske kohandla men ids inte, det var bättre än väntat.
/Marre

1 kommentar:

Anonym sa...

Då är det bara att handla ny kamera då, finns många att välja på. Denna snygga retrokamera från samsung kanske
http://www.letsgodigital.org/se/camera/specification/1298/show.html