måndag, december 18, 2006

Krabi

I lordags tog vi oss med minibuss till Bangkok. Mormor, morfar och farfar vinkade hej da pa flygplatsen och akte vidare till Bangkok city. Det var trakigt att saga hej da. Det har varit jattekul att resa med vara foraldrar. Hoppas att de ocksa tycker det, trots att vi mest har sprungit och jagat tva yrvader som inte vill sitta ner och prata vuxenprat.
Flygresan till Krabi gick bra. Vi bor pa ett helt ok stalle. Det ligger inte mitt i Ao nang men det ar gangavstand till affarer och restauranger. Igar blev vi lite forvanade nar det regnade av och till under dagen. Men det gjorde inte sa mycket. Det blev lunch pa Mc Donalds (ja, sa turistiskt ar det!) och lite shopping mellan regnskurarna. Killarna fick kottbullar och potatismos med lingonsylt pa en svensk restaurang. Jag och Martin at dock Thailandsk.

En trakig grej har hant och det ar att varan digitalkamera har gatt sonder. Formodligen har det kommit in sand i den for det rasslar och har sig och bilderna blir alldeles suddiga. Trodde att nagon skulle kunna hjalpa oss och laga den har i Krabi men icke! I Bangkok sager de. Synd bara att vi inte ska dit forran i slutet av resan. Sa... tyvarr lar det inte bli sa manga fler bilder fran resan. Igar var jag jattearg over detta, idag ar jag mest ledsen. Forhoppningsvis har Hanna och Johannes med sin sa att vi iallafall kan ta nagra bilder pa killarna. Det ar ju trots allt Edwins forsta jul.

Nu vantar duschen innan vi ska bege oss ut och ata. Tankte aven kopa nagra sma julklappar till killarna. Eventuellt ska jag vaga mig pa att farga haret. Vi far se om jag hinner med det.

Imorgon formiddag tar vi farjan over till Koh Lanta. Vi langtar lite...

Kram till nasta gang och tack for alla kommentarer!


1 kommentar:

Karin Olovsson sa...

Typiskt med kamerorna! Det är nåt magiskt med Krabi och kameror. Vi tappade vår kameraväska med en videokamera och en systemkamera i vatntet när vi skulle gå iland i AoNang efter en båtttur. Båda kamerorna gick sönder! Vi köpte dock en ny i en fotoaffär inne i Krabi och den har vi kvar fortfarande.
Det är ju trots allt bara kemeror. Det kunde vara värre....

Ha det fortsatt bra och God Jul!