söndag, januari 27, 2008

Söder x 2

Helgen har varit full av aktiviteter. Igår hade vi öppet hus på skolan för föräldrar, syskon och andra släktinger. En och annan förälder som ev. ska sätta sina barn hos oss kom förbi. Så det var stora leendet på och pedagogrösten som gällde. Efteråt tutade jag och fru Boström Magnusson (hennes man och barn hade vi lurat ut till Siggis så att vi skulle få en dag för oss själva), Alex och Ulle in till Söder. Där njöt vi av god lunch på Hornsgatan och sedan promenerade vi runt innan det var dags för inflyttningsfest hos Johanna och Niklas på Lundagatan (för övrigt gatan där Lisbeth Salander bodde i första boken). Jobb och spring på stan gjorde sig snabbt påmind så vid elvatiden började ögonlocken hänga. Tack och lov hade jag varit klok och bestämt mig för att ta bilen så det var skönt att komma hem i hygglig tid.


Idag fick vi nöjet att följa med Cia, Karin, Erika med barn till.... ja, just det....Lundagatan för att se Pompe på Dockteatern Tittut. En härligt enkel föreställning om den lilla hunden Pompe som är ute på äventyr och träffar både grodor, larver och gäddor. Det är kul med kultur!


I morgon är jag och killarna lediga eftersom jag jobbade igår. Och på tisdag också, som ju är vår lediga dag. Vilken lyxig tillvaro vi lever i, jag och min familj!


Inga kommentarer: