Sjukt
Nu har hela familjen varit dåliga, utom jag, i över en vecka. Först Edwin, lite kräk och sedan dålig mage. Förra lördagen var det Martins tur. Och natten till torsdag väcker William oss och säger att han har ont i magen. Martin flyger upp men William lugnar honom: - Jag ska inte kräkas, pappa. Men det gör han lite senare och sedan var det hans tur att ligga med dålig mage. Nu börjar han få tillbaka orken och äter mer och mer för varje måltid. Edwin tar nu igen allt han inte kunde äta på ett par dagar. Fyra portioner köttfärsås, fruktsallad med glass till efterrätt nu ikväll. Vi vågade inte ge honom välling till nattsagan, blöjan räcker nog inte till när det är dags iallafall....
I och med att vi börjar återkomma till det normala igen har hemmafixet fått en lite nystart. Vi har kommit till stadiet när vi möblerar om. Jag har, nu när jag varit hemma med sjuka barn, funderat på att vrida på Williams loftsäng. Jag trodde inte att det skulle gå, att sängen är för lång och väggen för kort. Men så mätte jag och insåg att det skulle gå. Frågan var bara om det skulle gå att vrida på den för svängradien skulle definitivt vara större än rummets bredd. Visst inte om jag skulle våga framföra mitt förslag till mannen men Martin sa att självklart ska vi göra det, rummet blir ju mycket större då. Och nu så här i efterhand. Hur tänkte vi när vi flyttade in?, trodde vi att den inte skulle få plats efter kortväggen eller vad?.... Hur som helst, nu är det lilla rummet plötsligt stort och nu är det bara den fina stringhyllan som saknas. William undrar nästan varje dag när han ska få den där hyllan till sina legobilar. Tyvärr måste lönen dimpa ner först. Men för att återgå till själva momentet när sängen skulle vridas. Martin fick skruva isär alla delarna, ta lös stegen och kalla på förstärkning hos grannen. Tack Mattias! De fick bära ut alla delarna i allrummet och sedan tillbaka igen.
Edwin fick upp två tavlor i sitt rum innan orken tog slut. Nu väntar film och mysbrasa i kaminen. I morgon: Edwin fyller 2 år! Återkommer med bilder på födelsedagsbarnet.
5 kommentarer:
Åh, vad kul att äntligen få se något annat än den fina lampan när man söker sig in på bloggen!Hi, hi
Tack för trevlig lunch och våfflor och tårta....
Grattis Edwin på födelsedagen!
Kram Mattsson´s
Grattis Edwin på din 2-årsdag. Vad roligt att höra att ni blivit friska. Hoppas att du fått många paket.
Kram kusin Emil m familj
Bamsekramar till Edwin på 2-årsdagen, vi längtar efter dig. Hoppas du fått många paket under dagen.
Hälsningar Mormor o Morfar
Grattis Edwin på din 2-års dag.
Fler presenter får du och din bror som vanligt när ni kommer upp till påsk!
Hälsningar från kusinerna i Luleå!
GRATTIS !
Grattis Edwin på din födelsedag! Det var trevligt att träffas i jul
och nu ser jag fram emot påsken, fylld med rejäla vinterlekar för
dig´och din familj.
Farfar
Skicka en kommentar