Äntligen helg
Så har en hel vecka gått. Snabbt som attan men trots det är det skönt med helg. Förra helgen var ganska intensiv så nu hoppas jag på två varma, soliga och lugna dagar. I morgon måste vi dock åka till Stinsen på invigningen av Stockhome, Vincent shoe och Claes Ohlson (känns dock inte lika roligt som de två första). Dessutom kommer ju Cara Mia- Måns och glädjer många barn (och kanske en och annan mamma) med skönsång och autografskrivning. Förhoppningsvis är William för liten för att finna någon glädje med autografer.
Grannarna har sålt sin lägenhet idag. En lite större trea i huset bredvid men med sämre läge (enligt mig och Martin) men bottenvåning precis som vi. De gick ut med 995 000 (bara det är mycket tycker vi) och gissa vad de fick??!! 1 260 000 pix!!! Vi vågar inte tänka på hur vår försäljning kommer att gå i augusti. Tänk om det går lika bra för oss... Tänk om ingen kommer på visningen .... Tänk om räntorna chockhöjs och ingen vill köpa en bostadsrätt i Rotebro och tänk om vi kommer att få lite pengar över till nya möbler och tänk om...
När vi gjorde kalkylen över huset beräknade vi att vi skulle få mellan 800 och 900 000 så skulle vi få mer så skulle det ju vara fantastiskt. Ja, det är bara att vänta och se. Och hoppas.
Trevlig helg!
1 kommentar:
Vi kan inte annat än hålla med. Det blir en del "tänk om...", men det kommer säkert att gå bra.
/Staffan, Ulrika och Doris
Skicka en kommentar