måndag, mars 05, 2007

Aktiv vecka








Förra veckan var det sportlov. Vi hade bestämt oss för att åka upp till Jokkmokk för att uppvakta/överraska morfar Per-Allan på hans 70 årsdag. Han blev dock inte så överraskad, han förstod att vi skulle komma, frågan var bara när.
Lördagen började först med ett besök på kakelbutiken. På en och en halv timme hade vi bestämt kakel och klinkel till hela huset. Kaklet till köket bestämde vi mycket snabbt och med lite panik eftersom vi skulle vidare till Ludvigs dop i Sollentuna kyrka. Efter lunch och kyrkbesök åkte vi förbi hemma och hämtade väskorna, körde snabbt, men säkert, till Arlanda och parkerade bilen på långtidsparkeringen. Det var mycket smidigare än vi trodde, en buss hämtade upp på parkeringen och körde oss till rätt terminal. Vi hann checka in men det hjälpte inte direkt, väskorna blev kvar på Arlanda och vi fick dem först ett dygn senare. Tur att vi skulle vara kvar i Luleå och hos familjen Enquist fanns det ju både kläder till barnen och varma kläder till oss vuxna.

Sedan hann vi med både skridsko- och skidåkning, lunch påShopping, bowling, trevligt umgänge på Björkskatan och bad på Nordpoolen innan vi åkte upp till Jokkmokk. Där blev det så klart storkalas på onsdagen med smörgåstårta och annat gott och många som ville uppvakta 70 åringen. Sakta men säkert blev vi (jag, Edwin och William) förkylda. Igen! Edwin fick göra ett besök på vårdcentralen för att få sin första penicilinkur. Onda öron och jobbig hosta. Så tyvärr blev det inte så mycket utevistelse som vi hoppats på men två skoterturer kunde vi ändå göra med William i det fantastiska vårvädret. Söndagen var hemresedag och uppladdning för jobb och dagis.

1 kommentar:

MiTTSeTTe sa...

Härligt verkar ni ha haft det, är det gljädjen av en strike eller?
kram