fredag, november 03, 2006

Gnällkärring

Jag känner mig som en riktig gnällkärring. I lördags vaknade jag med en hejdundrandes huvudvärk (tyvärr inte pga av för mycket rödvin kvällen före). Troligtvis ligger jag och pressar ihop käkarna under natten . Solen sken vackert på lördagen och jag fick ligga i sängen hela dagen. Det är tur att jag har en sådan underbar man som tar hand om allt hemma så att jag kan vila. Men jag blir sur när jag inte kan följa med på roligheter, killarna var på fjärilshuset och det hade varit så härligt att se killarna springa omkring och kolla in alla fjärilar. Eller, Edwin springer ju inte så mycket men iallafall...På kvällen skulle vi ha käkat hemma hos Danne och Lisette men det fick vi ju tacka nej till. Trist, jag hoppas att det kan bli en annan gång!

Söndagen var mycket bättre, så då blev det ju lite städning och annat pyssel. Sedan har ju mormor och morfar varit här till i torsdags. Då ska det ju passas på att göra lite ärenden medan vi har barnvakt så det blev besök på banken, lunch hos Helena och faktiskt tandläkarbesök. Tänkte att jag ska skaffa mig en bettskena om det nu är så att det är det huvudvärken beror på. Gjorde en vanlig undersökning när jag ändå var där, vågar knappt säga när jag var där sist men jag vet att det är några år sedan... Naturligvis hade jag ett litet hål efter allt småätande under graviditeten så på två tandläkarbesök har jag gjort av med drygt 1200 pix. Och då har jag inte betalt bettskenan. Den får jag inte förrän om tre veckor.
Så... gnällkärringen bor fortfande kvar för i morse vaknade jag med ny huvudvärk. Jag hade sett fram emot en mysig fredag med W & E och Martin som skulle sluta till lunch. Det blev iallafall biblioteksbesök och lunch i Sollentuna cetrum. W åt sushi och jag och Martin åt pizza.

Nu har jag sovit i ett par timmar och vaknade lagomt till Idol. Få se om jag kan somna senare ikväll.

Inga kommentarer: