torsdag, november 02, 2006

26 dagar kvar....

Hej
Av nån anledning har jag fått äran att börja skriva om vår förestående resa och därmed blogga för första gången i mitt liv. Man skall väl försöka vara koncis och kärnfull i en blogg så here goes;
På tisdag den 28 Nov. lämnar vi Stockholm vid 19-tiden med mellanlandning i Finland och ankomst till Bankoks nya flygplats vi 15 tiden (lokaltid). När vi eventuellt fått våra ryggsäckar så packar vi in våra pojkar och nybakade backpackerföräldrar i nån taxi för en kort resa vidare till Pattaya.
För att inte behöva stressa tar vi där in en natt på http://www.silversandvilla.com/index.html innan vi åker ut till vår första ö Koh Samet. Här har vi bokat in oss ca. 1 vecka för att varva ner på Samed villa Resort (http://www.samedvilla.com/profile.htm).

När vi känner oss färdiga med Samet så åker vi vidare mot idag, okända mål. Troligt är väl att vi tar ett flyg till Koh Samui, sen om vi stannar där är en annan fråga. Är det någon därute som har tips på öar, boende eller aktiviteter så skriv gärna en kommentar.

Nästa bokning på vår resa är inte för än den 22 Dec. strax efter att våra föräldrar åker tillbaka till Svea. Då sammanstrålar vi med Johannes, Hanna & Molly på Koh Lanta för att fira Jul & Nyår. På Koh Lanta skall vi bor på Twin Bay Resort (http://www.twinbayresort.com/).

Det är så långt vi kommit & nog också så långt vi kommer att planera.

Tack för ordet, åter till dig Maria.
/Martin

3 kommentarer:

Karin Olovsson sa...

Åhhh vad härligt det låter. Jag har kollat länkarna och det ser ju så mycigt ut och värmen bara väller ut från min datorskärm.... :-)

Det är inte utan att man blir lite sugen på att åka oxå...

Kramar Karin

Anonym sa...

Ja herregud! Jag vet inte vad som var de värsta (bästa) i detta inlägg. Att ni skall åka på en helt fantastisk semester i värmen och solen eller att Marre tagit steget och blivit en "sån där bLoggare"?

Gratulerar till de båda!

(och Martin...föredömligt koncist!)

Anonym sa...

Ja, själv tar man Tapanisbussen uppåt mot kylan och mörkret. Det skulle inte vara helt fel med eran framtida upplevelse. Men ser fram emot lite eld i kaminen, tjocksockar och familjens solstrålar.
Kommer att finnas med er ändå.
Det börja närma sig!
kram