Vemdalen
Fyra familjer packade in oss i varsin bil och styrde mot Vemdalen, eller rättare bestämt Vemhån i Härjedalen. Där hyrde vi ett stort hus, en gammal skola. 10 barn och åtta vuxna. Stora ytor för barnen att springa på. Ansvarade för en middag per familj så de andra kvällarna var det bara att sätta sig vid dukat bord. Lyx!
Killarna åkte slalom för första gången och det märktes inte. Att det var första gången menar jag. Utan rädsla (men en mor som var nervös mer än en gång...) susade de ner för backarna och upp själva i liften. William hade knappt tid att äta och än mindre gå på toaletten... Lördagen bjöd på strålande sol, kanonåkning och lite folk i backarna. Konstaterade att Björnrike var toppen för barnfamiljer. Intog vindskyddet med tillhörande eldplats mitt i barnbacken. Perfekt för lunch och fikastopp.
Vi vill tillbaka nästa år.
2 kommentarer:
Puh vad underbart det ser ut! Jag vill dit också. Har kommit på att jag vill till så många ställen samtidigt.
Kram Karin
Nästa år får bli ett skidår!!!
Härligt, kram Cia
Skicka en kommentar