fredag, mars 13, 2009

Pust

En hel arbetsvecka är till ända. Hade jag inte varit ledig i tisdags hade jag nog redan snarkat gott i soffan. Var hemma med influensa förra veckan, är kanske inte riktigt återställd?
Tuff vecka på jobbet med nationella prov och en hel del snöbollskastning, dock inte bland mina juveler vilket jag berömmer dem flera gånger varje dag men det finns ju andra på skolan som blir som besatta när det kommer lite snö.
Ja, ja, nu är det helg och det ska bli underbart. Vårkänslorna måste smått ha smugit in på C.H gata 17 för i helgen ska det röjas i garderober och minsta vrå. Feng Shui ni vet.
Annars laddar vi inför melodifestivalen imorgon. Köpte skivan till killarna i måndags och den spelas all vaken tid, både här hemma och på dagis (de fick ta med en kopia som har uppskattas rejält bland kompisarna. Vet ej hur det är bland fröknarna?). Williams favoriter är hattkillarna, rockarna och Cara, Cara Mia. Edwin håller på rockarna och aj gåt ju.

Nu myser vi med brasa i kaminen, tända ljus och sushimätta magar. Killarna fick bestämma hämtmat ikväll då Martin är ute med jobbet.
Trevlig helg alla fina där ute!

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra att Martin är borta för du bloggar du!!! ;-) Theo sjöng "Snälla, snälla, snälla" innan han somnade i kväll. Ser fram emot schlagerna i morgon. tror du killarna håller sig vakna så länge?
Kram Karin