Jag drömmer
Jag var hos tandläkaren förra veckan för att beställa en ny bettskena. Min förra har gått sönder och är allt annat än trevlig att sova med. Nu bestämde jag mig för att ta tag i detta för jag går allt för ofta omkring med spänningshuvudvärk. Tandläkaren tyckte absolut att jag skulle ta den hårda skenan då den är betydligt bättre än den mjuka som jag haft tidigare. Bra, frid och fröjd och jag var så duktig när hon tog avtrycken. Precis när jag var på väg ut kom jag på: Hur mycket kommer detta att gå på?
-3000 kr svarar hon glatt. Du får hämta skenan på måndag den 30 mars. På din födelsedag!
Ja, grattis då!
Och jag som drömmer om att få använda mina pengar till följande:
Fin tavla från Isa form som skulle passa perfekt bland träden och fåglarna i trappan.
Och inte kommer jag bli snygg med en bettskena i truten heller! Tur att jag redan har två underbara barn...


1 kommentar:
Det är inte alls kul med sådana utgifter, men tänk att inte ha huvudvärk! De är värt det!
kalas nästa helg?
/kram
Skicka en kommentar