tisdag, januari 20, 2009

Edwin 3 år

Grattis på 3 årsdagen älskade unge!



I morse när vi vaknade låg det lika mycket snö på marken som för 3 år sedan. 3 år går fort och nu börjar det kännas som om vår "lille" bebis plötsligt har blivit stor. Orden bubblar ur munnen, det är stundtals lite svårt att förstå vad du säger för du är så ivrig. Du är inne i en period då du är harmonisk och tillfreds med allt runt omkring, du trivs på din nya förskola som du började på i augusti. Även här har du charmat fröknarna och de säger att du är en kille med glimten i ögat. Och det är bara att hålla med. Du visar med hela din kropp hur du känner dig. Lycklig som ledsen. Hemma (och faktiskt på dagis emellanåt) har du visat den envisa och ibland ganska ilskna sidan av dig. Men lillebror som du är, är det nog bra att du visar att du kan köras över hur som helst.
Du tycker om att kramas och kommer gärna och kryper upp i knät på dem du tycker om. Du säger ofta älskar dig.
"Fåris" är fortfarande viktig för dig, du somnar alltid tillsammans med honom, en tom vällingflaska som du suger på och några böcker. Under lång tid (evigheter tycker resten av familjen) har du lyssnat på Byggare Bob på CD innan du somnar och innan det har vi naturligtvis läst någon av Barbapappa eller Benny böckerna. Ibland sover du hela natten i din säng men för det mesta kommer du och kryper ner mellan mamma och pappa under natten. Som tur är gillar du att sova länge på morgonen, på helgerna är det inte ovanligt att klockan blir både åtta och halv nio.
I somras slutade du med blöja på dagarna, på natten känner du dig fortfarande trygg när du har den på dig.
Din största idol är naturligtvis storebror William och han är för det mesta snäll mot dig men tycker ibland att du är lite efterhängsen. Annars tycker du mycket om att leka med grannarna Klara och Tova samt Gustav.
Edwin, tack för att vi får älska dig!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis Edwin! Vad gulligt skrivet. Bra idé att skriva så där så han har när han blir stor.
Hoppas vi ses på kalaset på söndag!
Kram Karin
Tulpanerna doftar gott!!! :-)

MiTTSeTTe sa...

Grattis Edwin! Tänk att du blivit så stor. Hoppas att du haft en fin dag!
/Kramar från Matja Daniel och Lisette

Anonym sa...

Ja Edwin jag tackar också! JAg gillar att du har skyddsglasögon när du sover men inga skrupler när det gäller att ha många långa korvar i munnen samtidigt som du åker vagn!

Det är my kind of kille det.

Kram