Stora killar
Våra pojkar börjar bli stora, det är bara att inse.
William tappade sin första tand när vi var hos Mormor och Morfar. Mormor fick betala 10 kr för att få dra ut den med en sytråd. Sedan kom naturligtvis tandfeen på natten och bytte ut tanden mot en till guldtia.
Edwin har slutat med blöja på dagen. Han är så duktig och säger till när han behöver gå på toa (eller hur Cia?!). Några missöden händer ju när han har för roligt och inte kommer ihåg att blöjan är borta. När vi kom hem från semestern fick han äntligen byta ut spjälsängen mot en växasäng. Mormors gamla säng som många söta barn har sovit gott i. Det har faktiskt gått jättebra (peppar, peppar). Han rustar lite med sina leksaker innan han tar Fåris och den lilla gröna porslingrodan (vet ej varför han ska han den, han har inte brytt sig om den tidigare?) och vändersig mot väggen och somnar.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar