Summering av juni månad
Juni månad känns nästan som december. Inte vädermässigt dock, vädret går absolut inte att klaga på men känslan att det är så mycket som ska hinnas med. Avslut. Det ska jobbas stenhårt både på jobbet och hemma, det ska grillas och fixas. Allt jättekul, jag klagar inte men imorgon när det slår om till juli ska jag känna lugnet. Jag har tjuvstartat lite och går här hemma och myser på med killarna medan Martin tvingas arbeta. Dock är jag ju en "Kvickströmmare" som Martin brukar kalla mig och min familj. Jag går runt och kommer på olika roliga projekt som jag kan dra igång. Jag försöker lugna mig själv, det får inte bli ett stressmoment med allt som jag vill hinna med på semestern. Jag har ju faktiskt bara sju veckors semester.... Ett av våra gemensamma projekt är att göra fint på naturtomten. Martin har gjort en stentrappa upp på höjden, vi har gjort ett litet trädgårdsland med rabarber, sallad, tomater, pumpor, solrosor med mera. Till min skräck upptäckte jag mördarsniglar där ikväll när jag var och plockade bort lite ogräs. Jag har ingen erfarenhet av sådana Jag tog sekatören och klöv dem på mitten. Skitäckligt! Tips mottages hur jag får bort de rackarna.
Vi väntar på att stödmuren ska komma på sin plats, än så länge har grannarna bara fått sin tomt uppgrävd och vi ser inte röken av varken mur eller arbetare.
Nåja, vad säger man: Den som väntar på något gott- väntar alltid för länge.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar