måndag, augusti 06, 2007

Uppdatering

Tåget går.
Försäljningen av lägenheten är igång. Martin hade gjort så fint inför fotograferingen och redan dagen efter att lägenheten var ute på hemnet ringde mäklaren och sa att ett par var intresserad att köpa den innan visningen. Så igår och idag har vi plockat och städat ytterligare och ikväll fick vi åka iväg medan mäklaren visade upp vårt kära Skeppargränd. Vi får väl se om de accepterar vårt bud (vi tog i ganska rejält...) eller om det blir till att köra den riktiga visningen på söndag och måndag. Vi väntar med spänning!

Men detta är inte det enda som händer i dagarna. Inte nog med att jag mest troligt har blivit lite av ett loppisfan(!?), Edwin har börjat sin inskolning på dagis idag! Det var en stor dag för hela familjen Enquist, fast lugnast var nog Edwin (och Martin då förstås, men han är ju alltid lugn). Morgonen på Grodan började med att Edwin gick lugnt iväg med favvofröken Inger på Lingons samling och jag fick följa med Williams på Blåbärs samling. Jag förstod att William skulle ha det lite jobbigt i början men sedan släppte det och jag fick inte med honom hem när jag och Edwin var klara. Edwin var lite mammig på slutet när han blev trött men annars gick det jättebra. Förhoppningsvis kan jag sitta ute och sola imorgon i det lovade solskenet.

Men tillbaka till loppisen. Jag säger alltid till Martin när vi är på semester på somrarna att jag vill stanna på alla små loppisar som man ser efter vägarna. Nä, säger han och jag ser alla fina fynd gå upp i rök men inser samtidigt att då skulle vi aldrig komma fram till målet. Så det har inte blivit så många loppisar i mina dagar men så har vi ju ena rikiga loppisveteraner i vårt umgänge och ser alla fina fynd man faktiskt kan göra. Så nu när Hanna och Johannes är på besök i huvudstaden passade det ju perfekt för ett besök på Täby drive-in loppis. Jag och William gjorde jättemånga fina fynd så till slut sa W: - nu behöver vi inte köpa mer saker mamma. Men den girige vill ha mer (eller hur det nu var?) så på söndag åkte vi till Vallentuna. Det blev inte lika många fynd men det jag köpte är jag nöjd med. Johannes tyckte att jag gjorde dagens klipp med en stor lampfot i grönt glas för 25:- Den kommer lysa fint i fönstret!
Annars blev det mest leksaker till barnen. Playmobilsaker (skoter med kälke, indianby, syd- & nordstatare), bilbana, pussel, spel, flytväst mm.
På lördag är uppehåll i Täby men kommande lördagar fram till oktober kan ni göra fynd om ni har vägarna förbi.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Gud vad bra att du har blivit ett loppis-fan!!! Då vill jag gärna följa med dig på fyndturné...


Kram

Karin Olovsson sa...

Kul att försäljningen verkar komma igång! Du får uppdatera oss på hur det går.

Tyvärr var min dagismorgon inte lika bra. Skriver om den på bloggen snart...

Karin Olovsson sa...

VISNING INSTÄLLD - SÅLD står det på hemnet.... Nu slapp ni städa inför en till visning. :-)
Måste vara skönt att ha det ur världen. Nu kan ni bara se fram emot det nya huset! Grattis