fredag, augusti 24, 2007

Fredagsmys i soffan

Efter en väldigt tung vecka var det skönt med lite fredagsmys i soffan. Småkillarna med varsinn skål med popcorn och jag och Martin med ett glas rött och mörk choklad.
Nu känner jag lugnet infinna sig och ser fram emot helgen som förhoppningsvs kommer innehålla plask & lek för Edwin, loppis i Täby, kräftskiva i Sigtuna och om vi orkar, på söndag, en tur till svampskogen. Det ska tydligen finnas gott om kantareller i skogarna.

I onsdagsmorse var jag med om tidernas värsta morgon som jag bara måste berätta om så att jag kan skratta åt det längra fram. Just då skrattade jag inte....då var det mer nära till tårarna. Morgonen började klockan sex med att Edwin bajsade på golvet i köket. Ingen fara, det har han gjort förr och då var ju Martin fortfarande hemma så vi kunde hjälpas åt att städa upp. Sedan var det lite knorr med William om att han inte ville göra det jag sa åt honom att göra. Innan vi hann ta oss ut ur lägenheten tappade Edwin ut en flaska med vårtmedel på klinkelgolvet i badrummet. Den gick sönder. Ingen fara, det tar vi hand om ikväll. Sent om sider började vi cykla iväg till dagis, med ryggsäckar och väskor på styret. Hoppsan, där lossnade visst Williams pedal från cykel. Efter ett tafatt försök att sätta fast den igen insåg jag att det bara var till att gå till dagis. Det var inte William det minsta sugen på. Knorr igen. Vi börjar gå, kommer på att Martin skulle lämna påsen med stövlar och regnkläder, som legat kvar i bilen under natten, på parkeringen (han var tvungen att ta bilen just idag och skulle inte hinna komma upp med grejerna ).Vi vänder om och går förbi om parkeringen. Jag är vid det laget ganska stressad eftersom min lektion börjar om sisådär tio minuter. Börjar ringa till jobbet för att be någon vänlig kollega ta de första minuterna. Då hör jag William skrika, han har ramlat och skrapat upp båda knäna och armbågen. Lugn, lugn, plåster finns på dagis. Väl framme på dagis tar underbar personal över och ser på mig att jag är lite stressad. Det ordnar sig säger de innan jag snabbt trampar iväg till jobbet, bara åtta minuter försenad. Resten av dagen gick bra men jag somnade på soffan på kvällen, före barnen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

oj oj oj. Ibland är det inte så enkelt och lätt. Tur att det finns en annan dag alltid. hoppas att ni fyndar i Täby. Badhusparken regnade bort idag så det enda jag ko hem med var två små my little pony och lite fika till bror som fyller år idag. Stora kramar från oss på backevägen!!!

Cecilia sa...

Måste ju inflika hur lyxigt det känns att inte behöva lämna på morgonen...
Hoppas veckan blir bättre!!!
Kram Cia

Karin Olovsson sa...

..och jag måste inflika hur skönt det är att inte ha en hel skolklass som väntar på en varje morgon. På sin höjd ett möte men det är ju inte hela världen...