Glad sommar
Konstaterade idag att nu är jag mitt i min semester. På dagen. Slutade jobba den 12 juni, idag är det den 12 juli (eller har klockan slagit över till den 13:e?) och jag börjar igen den 12 augusti. Det är skönt med sommarlov. Vi har hunnit med en hel del saker men även tagit det lite lugnt och umgåtts med nära och kära. Direkt efter midsommar var Martin ledig en vecka och då åkte vi till Småland. Först till Vimmerby och Astrid Lindgrens värld och sedan några dagar på Sirkön hos fantastiska Lasse och Dagny. Både Vimmerby och Sirkön gjorde oss gott och vi styrde kosan hemåt igen. Martin har nu jobbat två veckor och sista väntar. Sedan drar vi norrut.
William har gått på simskola, varje dag i tre veckor var det egentligen men vi var ju borta en av dem så det blev totalt nio tillfällen. Han har haft lite svårt att få till bentagen, han har så himla bråttom när han ska ta sig fram så det blir lätt hundsim istället. Han var lite knäckt sista träningen att han inte hade hunnit lära sig simma men blev lite gladare när han fick köpa sina tre första simmärken.
Vädret har varit växlande så här långt. När vi hade besök av Andreas med familj visade sig Sigtunavädret från sin bästa sida så det blev besök både på Grönan, Våfflan samt picknic i det gröna. När Magnus med familj besökte oss var det tyvärr sämre med sol. Inget Gröna Lund men dock ett besök på Naturhistoriska museet. Minigolf har vi spelat med båda sällskapen och vi kan än en gång konstatera att Edwin är en klippa på golf.
Idag har vi varit ute i skogen i flera timmar. Vi åkte till ett naturreservat mot Uppsala till för att spana in om det är så mycket kantareller som experterna säger att det är. Inga kantareller hittade vi men en hel del blåbär. Mycket var inte moget än men vi hade en liten hink med bär med oss hem som jag och killarna ska göra muffins på imorgon. Nu ser mina ögon dubbelt i kors efter ett svettigt poweryoga pass. Vet knappt vad jag har skrivit... Lägger in några bilder imorgon istället.
Sov sött.
1 kommentar:
Hej Maria! Kul att se att ett inlägg kommit upp igen. Trevlig läsning och ni verkar ju haft det mysigt första halvan av din semester. Kanske att det kan bli en lekdag i veckan med killarna.
Kram Karin
Skicka en kommentar