torsdag, februari 12, 2009

William 6 år


Du älskade unge. Du fyller 6 år idag. Vi har snart en skolkille, jag och Martin. Du säger ofta att du längtar till skolan, om allt du vill lära dig när du börjar 6-års. Du är väldigt frågvis och frågar var saker och ting kommer ifrån och frågan varför? försöker vi besvara så gott det går. Just nu är du nog en typisk 6 åring, full av känslor. Tårar och ilska avlöser ofta varandra men fortfarande är du den positiva och glada killen som du alltid varit. Du har lätt för att sätta ord på dina känslor och för det mesta går det bra att prata med dig och få dig att förstå. Du är omtyckt bland dina kompisar. Du har kommit in bra på din nya förskola, Karusellen, samt bland kompisarna på gatan. Du och Edwin börjar mer och mer kunna leka tillsammans, även om du då och då tycker att lillebror att lite väl efterhängsen. Du tycker om att se på TV, numera smyger du upp tidigt på morgonen och tar med dig täcket från sängen och myser i soffan innan vi andra i familjen har vaknat. Nu är du så stor att du plockar fram egen frukost och hjälper ofta även Edwin på morgonen. Du har alltid tyckt om böcker och en härlig stund tillsammans med dig är när vi läser Ronja Rövardotter innan du ska sova. Spela spel (numera även TV-spel) och bygga lego är andra favoriter. Förra våren började du på fotbollsträning på Prästängarna. När det var slut för säsongen ville du börja på innebandy. Trots att du är ett år yngre än de flesta av dina träningskompisar är du den som är mest entusiastisk och löparvillig (mamma och pappa är väldigt opartiska...)men du har utvecklats från att vara en av dem som hela tiden springer efter bollen till att börja försöka läsa spelet. Du gillar att resa och frågar ofta när vi ska åka tillbaka till "Thalliand". Det hoppas vi att vi kan göra snart igen, för att se dig bada och leka på stranden gör oss lyckliga.
Massor av kramar till dig på din stora dag.

Älskar dig, snusen busen!





Inga kommentarer: