torsdag, november 29, 2007

Mörker

Jag är sliten. Riktigt sliten känner jag mig. Varför ska det vara så himla grått, regningt och enbart segt i november? Jag hatar november. Och jag hatar att det aldrig blir vinter. Detta regn och slask gör mig tokig! Hösten har varit tung, men tack och lov rolig också. Hade vi inte haft flytten att se fram emot hade jag nog letat med ljus och lykta efter en resa till solen. I och för sig kan det ju vara så att det är själva flytten som har tagit musten ur mig lite. Jag och Martin har lite svårt att hålla oss ifrån flyttkartonger och inkopplingar och gud vet allt, trots att klockan är över elva på kvällen. Nu börjar kvällarna dock kännas lite mer avslappnade. I veckan har jag inte gjort mycket åt inredningen utan försökt ta det lite lugnt. I tisdags tog jag med mig Cia till simhallen som bara ligger ett stenkast härifrån. Vuxensim, tända ljus, lugn musik och träningsverk dagen därpå gjorde gott för själen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter härligt med bad, skulle inte sitta fel här heller. Efter att ha tillbringat många novembermånader i sthlm och två i norr på senare år, måste jag säga att jag föredrar november i norr. Speciellt pga snön som lyser upp tillvaron. Däremot är våren oslagbar i stocket, vi siktar på att komma då nångång och fylla på med lite ljus. Och självklart tar det på otroligt att flytta och dona även om det är roligt oxå. Stora kramar!

Anonym sa...

pst: dasgs att byta bloggnamn igen....