I love Blocket
Satte in en annons tidigare i veckan på skänken och vårt köksbord med stolar. Strax efter att annonsen kommit in fick jag ett sms att en man ville köpa skänken. Jag fick kalla fötter. Kom helt plötsligt på att den kommer ju passa perfekt i vårt nya matrum/vardagsrum. Massor har hört av sig och velat köpa den. Måste tillägga att priset var satt till 300 kr. Bara det var ju dumt, men vi köpte den för 350 kr på loppis i Höganäs. Jag har sagt att den är såld och varje gång jag går förbi den tycker jag att den blänger på mig.
Ingen har dock hört av sig och varit intresserade av bordet och stolarna så i kväll gjorde jag om annonsen och tog bort skänken. Strax därefter ringde en man från Hässelby och frågade om han fick komma ikväll och köpa rasket. Så nu har vi inget bord och inga stolar. Otur att vi körde iväg matsalsstolarna till familjen Mattsson för förvaring i dag. Får fråga någon granne om vi kan låna några stolar ett par dagar....
Våra barn undrar nog vad det är som händer när de sover. Först försvinner soffan, sedan bord och stolar.
5 kommentarer:
Men det var ju skitbra att ni fick allt ni ville sålt. Vi fick nyligen hem vårt blocketfynd, Urban jungle syskonvagn, grå, för 4000kr. Man börjar så smått inse att det kommer att ligga en liten bebis i den snart. Fast innan dess är det dags att köpa broddar, annars kanske jag halkar och lillisen pluppar ut i förväg! Det är blixthalka ute idag. Såg på nyheterna att era löv fortfarande är gröna...Vi har inga längre.
KRAM
Mysigt ni verkar ha där hemma! Det gillar väl pojkarna!
Lite provisoriska lösningar får man stå ut med så här i flytt tider. Tänk att ni inte behöver kasta bort det och får pengar för det, super!
Sälj! Sälj! Desto mindre att bära desto gladare blir jag!
Va lugn, innan det är dags att bära så kommer den nya soffan och kanske lite mer möbler...
Nu dag nr 3 efter att köksbordet försvann delar vi på en barnstol, en pinnstol och en kontorstol. Igår fick jag stå på huk och äta middag fram tills William var klar. Under sådana förhållanden längtar man extra mycket till huset.
hmm.. jag trodde att arbetsledaren kommer från Jokkmokk om en vecka..
Roligt med nya möbler, och så länge ni inte behöver sitta på stampat jordgolv så kan det ju vara detsamma. Vi ses snart / Guntan
Skicka en kommentar