lördag, september 01, 2007

Lördag i stan

Upp med tuppen. Tio över sex, rättare sagt. Plask & lek för Edwin och Martin, klippning i Sumpan för mig. William var kvar hemma och lekte hos grannarna. Sedan tog vi bilen in till Söder. På ca 10 minuter hade vi köpt:
1st 3-sitssoffa
2 st snurrfotöljer
2 st barstolar (som vi redan nu ska avbeställa eftersom jag hittade ett par snyggare på en annan affär).

Känns lite konstigt att göra av med drygt 20000 kr på så kort tid men vi visste vad vi ville ha, vi har ju kollat in sakerna på nätet flera gånger men ändå. Ibland är det bra att shoppa med barn. Martin har dock infört en ny deal med William och det är att han får spela spel på Martins mobil när vi är inne i en affär. Behöver jag säga att William var väldigt sugen på att gå in alla möjliga affärer...?
Danne och Lisette mötte upp och vi tog med fika till en park som jag tyvärr inte vet namnet på. Det ligger dock väldigt många fina affärer i närheten och om det inte hade varit för att klockan blivit mycket hade jag nog kunnat göra av med lite mer pengar. Jag hann dock prova några jeans på Weekday. Tyvärr hade de inte min storlek på Acne jeansen som jag fastnade för. Nu får Martin springa in på Åhléns på måndag och köpa dem. Just nu är jag ganska sur över att jag inte jobbar inne i stan så att jag kan få smita in i några trevliga affärer på lunchen. Men jag är inte bitter...

Dagen/kvällen avslutades hemma hos D & L i Bromma och hämt-sushi (William fick bestämma vad vi skulle äta). Nu försöker jag samla kraft att resa mig ur soffan och gå och äta en banan.
Sov gott!

1 kommentar:

MiTTSeTTe sa...

Tack för den dagen, det var mysigt och skönt att äntligen få träffas igen.
Har en ny adress till min blogg om du vill titta in
mittsette.blogspot.com