Svampplockning
Idag har jag, E & W varit i Sigtuna och plockat svamp tillsammans med Cia och Gustav. Solen var frånvarande men det gjorde ingenting för vi hade det så mysigt med fika och faktiskt några trattkantareller i påsen. Avslutatde en perfekt förmiddag i skogen med varmkorv och god latte hos C & G. Kenneth vet vilken kaffemaskin man ska ha hemma för att göra mammalediga glada! Det var till och med trevligt att stanna och handla på Ica Maxi på hemvägen.
Bilder från dagen kommer en annan gång.
Jodå, det blev en god kyckling- och svamppaj till middag. M berömde och får lunch med till jobbet imorgon.
4 kommentarer:
Det låter som att ni har haft en toppen helg. Känns faktiskt konstigt att vi inte varit med, men så är det ju nu i vår nya vardag, att ni är där och vi är här. Men snart träffas vi igen på en plats där livet är soligt och varmt mest hela tiden. Paraplydrinkar i solnedgången och plaskande barn i gryningen. Många kramar från backevägen.
Hej hopp i svampskogen!
Spännande med egen plockad svamp. Själv håller jag mig till kaffe, det kan verkligen göra underverk.Speciellt ett gott kaffe, men vad skall man köpa då? Presso eller vad har Kenneth för nåt?
ursäkta, kram från Lisette
Ja, Hanna, det känns konstigt att ni inte är här men ni verkar ju må bra uppe i norr och det glädjer mig! och nu är det ju inte länge kvar till värmen!!!
Lisette, jag tror att en presso blir bra. Kenneth har en värstingmaskin.
Skicka en kommentar