söndag, augusti 16, 2009

Midnattsloppet nr 1

Igår eftermiddag packade vi in barn och packning i "Peggan" och åkte till familjen Magnusson i Sollentuna. Förberedde barnen inför natten, sa godnatt till dem och tog sedan pendeltåget till Södra station. Där möttes vi av horder av grönklädda människor i springskor. Vi gick vidare till Lundagatan och Johanna och Niklas. Där bytte vi om till våra gröna tröjor. Lagom till klockan tio och när vi gick ner till startområdet vid Zinkensdamms IP började det regna. Men det märktes knappt bland över 20000 människor. Halv elva, i startgrupp 5, sprang jag och Martin iväg. Tog det lugnt i början (det är alltid svårt att veta vilket tempo man ska ha) för att ha krafter till den omdiskuterade stigningen upp till Sofia kyrka efter 6 km. Backen upp till kyrkan var inget problem varken för mig eller Martin (att hela backen upp var kantad av massor av marschaller gjorde inte saken svårare). Vägen mot mål var riktigt härlig med alla människor som stod och hejade och ropade efter vägen. Martin gick in på sluttiden 48.53 och jag på 53.02. Det var en riktigt härlig springtur och jag kommer definitivt göra ett midnattslopp nr 2. Halv två var vi tillbaka i Sollentuna och "kröp" ner på golvet i Magnussons vardagsrum.

Idag värker min vänstra fot och jag gissar att benen kommer kännas extra tunga imorgon. Nu blir det bara några korta löprundor innan tjejmilen den 30:e.

4 kommentarer:

MiTTSeTTe sa...

Bra jobbat! Låter härligt, kanske ett 1:a lopp för mig då.
/Kram

Hanna sa...

Heja heja jag är hur avis som Hellst !
Och vilken fantastiskt bra tid ! Kram Hanna med hosta

Anonym sa...

Bra jobbat båda två! Jag är lite avis för Midnattsloppet är så himla mysigt att springa. Folkfest!!!
Kram Karin

Anonym sa...

Ni är så duktiga!! Måste ju ligga i släkten precis som med sångrösten ; )
Ses kanske till helgen!
Kram Malin